Bekkenbodemhulp

Als je vrouw zwanger is, heb je het als man zwaar te verduren. Moodswings door de hormonen, vreetbuien of je krijgt het gevoel dat je nooit iets goed kan doen. Misschien heeft je vrouw of vriendin wel last van bekkenproblemen. Als ze nog niet goed weet hoe ze dat kan veranderen, kan jij haar nu helpen! In deze blog een paar tips en oefeningen. Ha, +1 voor jou!

Bekkenbodemproblemen tijdens de zwangerschap

Het is een bekend kwaaltje, die bekkenbodemproblemen. Toch is het handig als je vrouw er tijdens de zwangerschap echt oefeningen voor gaat doen om de bekkenbodemspieren sterker te maken. Deze spieren zorgen ervoor dat de baby op zijn plek blijft zitten. Maar het grootste voordeel is dat de zwangerschap soepeler kan verlopen doordat het persen dan makkelijker gaat. Hoe fijn is dat! Daarnaast nog een bijkomend voordeeltje voor jou als man, want de seks wordt ook fijner.

Ben je op zoek naar meer geniale babytips voor je vrouw? Kijk dan eens op de website van babyideaal.

Oefeningen

Deze oefeningen zijn niet super sexy om aan te zien, maar wel echt heel goed. Als je vrouw een oefening minimaal 10 keer per dag iedere dag doet, gaat de bevalling als een trein. Nog een tip, het is handig om deze oefeningen ook na de bevalling nog te doen om urineverlies tegen te gaan.

  1. Ga op de rug liggen met de knieën opgetrokken, trek de vagina en anus samen zonder andere spieren hierbij te gebruiken en ontspan erna weer.
  2. Deze oefening kan je ook doen door er een ritme op toe te passen. Doe eerst bijvoorbeeld drie korte aanspanningen en erna een wat langere en dan herhalen.
  3. Een andere oefening is dat je tijdens het plassen je plasstraal even stopt. Hier wordt je bekkenbodem ook sterker van.

Ben je even klaar met alle zwangerschapsinformatie- en artikelen en zoek je meer tips voor mannen? Lees dan snel verder.

Succes met de zwangerschap!

You may also like